IDDEEA

Dobrodošli na web stranicu EU Twinning projekta

"Poboljšanje pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine putem jačanja kapaciteta Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)".

Twinning projekt uopšteno

Twinning projekti su inicijative Europske unije koje pomažu zemljama koje pristupaju, kandidatima ili susjednim zemljama da steknu potrebne vještine i iskustvo za usvajanje, implementaciju i provođenje zakonodavstva EU i međunarodnih standarda.

Po potrebi, projekti okupljaju stručnjake iz javnog sektora iz država članica EU i partnerskih zemalja, s ciljem unaprjeđenja aktivnosti saradnje. Twinning projekti su zajednički ugovori dodijeljeni nakon poziva za prijedloge i dijele se između dvije partnerske administracije.

“Unapređenje pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine kroz jačanje kapaciteta Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)” je Twinning projekt između Italije, Finske i Bosne i Hercegovine, koji finansira Europska unija u okviru programa pre-pristupne pomoći EU.

U ovom Twinning projektu Agencija za identifikacijske dokumente, registre i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) sarađuje sa Konzorcijem za informacijski sistem (CSI Piemonte, Italija) kao glavnim tijelom države članice odgovorno za provođenje projekta zajedno sa HAUS finskim institutom za javni menadžment kao junior državom članicom, Italijanskom agencijom za zaštitu podataka (GPDP) i Eutaliom (tehnički sekretar, Italija) kao kao tehničkim partnerom.

Glavni cilj Twinning Projekta je unapređenje trenutne reforme javne uprave u Bosni i Hercegovini kroz razvoj efikasnije, odgovorne i stručne javne uprave. Ovo se usklađuje s standardima Evropske unije i međunarodnim normama, s ciljem poboljšanja opšte strukture upravljanja i pružanja usluga građanima.

Specifični fokus je na tehničkom unapređenju Agenzije za identifikacione dokumenate, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA). Modernizacijom i jačanjem tehničkih sposobnosti IDDEEA, projekat teži ostvarivanju sljedećih ciljeva:

  • Unapređena Upotreba eUsluga: Projekat ima za cilj promovirati primjenu mjera koje poboljšavaju dostupnost, funkcionalnost i upotrebu elektronskih usluga IDDEEA. To uključuje razvoj i implementaciju eUsluga, podržanih aktivnostima kao što su studijske posjete i stažiranja radi olakšavanja razmjene znanja i primjene najboljih praksi.
  • Poboljšana Sigurnost i Kvaliteta Informacionih Sistema: Projekat se trudi sastaviti izmijenjene i nove upute za informacioni sistem IDDEEA. Ove upute su osmišljene kako bi poboljšale sigurnost, kvalitet i dostupnost elektronskih usluga. Uvođenje obuka i studijskih posjeta inkorporirano je kako bi se osigurala efikasna implementacija.
  • Razvoj Koncepta Otvorenih Podataka: Projekat se fokusira na razvoj i usavršavanje procesa i postupaka vezanih za koncept otvorenih podataka. Ovo uključuje aktivnosti usmjerene na povećanje eUčešća građana i poslovnog sektora. Obuke i studijske posjete su integralni dijelovi ove inicijative.
  • Usklađivanje s Pravnom Stečevinom EU: Predlozi će biti sastavljeni kako bi se uskladile unutarnje akte IDDEEA u ključnim područjima poput eUčešća, eUsluga, zaštite podataka, internog revizorskog nadzora i digitalnog potpisa sa pravnom stečevinom Evropske unije. Planirane su radionice kako bi se olakšala diskusija i dijeljenje znanja u vezi s tim.
  • Izgradnja Kapaciteta Ljudskih Resursa: IDDEEA odjel za ljudske resurse će imati koristi od izgradnje kapaciteta kako bi implementirao nove tehnike koje podržavaju profesionalni razvoj svog osoblja. To uključuje različite podaktivnosti, uključujući studijsku posjetu, kako bi odjelu pružili potrebne vještine i znanje za efikasan razvoj osoblja.

Postizanjem ovih općih ciljeva, Projekat Twinning značajno doprinosi opštem cilju unapređenja reforme javne uprave i poboljšanja pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine.

Twinning  projekat će se implementirati kroz 5 rezultata:

REZULTAT 1: Korištenje mjera koje promovišu dostupnost, funkcionalnost i upotrebu IDDEEA e-usluga

Aktivnost 1.1. Izrada analize rizika za trenutni razvoj e-usluga u IDDEEA-i. Predložiti nove kriterije koji će se implementirati u sistem analize rizika.

Aktivnost 1.2. Priprema strategije kampanje podizanja svijesti za promovisanje dostupnosti e-usluga.

Aktivnost 1.3. Izrada potrebnog zakonodavstva za funkcionalnost pružanja e-usluga.

Aktivnost 1.4. Predvidjeti i organizovati studijsku posjetu 8 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 5 radnih dana u zemlju članicu da bi iskusili praktičnu upotrebu e-usluga.

Aktivnost 1.5. Izvršiti procjenu potreba za obukom i pripremiti program obuke na osnovu metodologije Obuke trenera. Održati obuke za 15 učesnika.

Aktivnost 1.6. Realizovati stručnu praksu u zemlji članici za 4 polaznika obuke za e-usluge kako bi radili zajedno sa stručnjacima u drugoj zemlji članici EU u trajanju od 10 radnih dana.

Aktivnost 1.7. Proizvesti smjernice za pružanje e-usluga (na osnovu iskustava tokom održanih obuka).

 

REZULTAT 2: Izrađena izmijenjena i nova uputstva informacionog sistema IDDEEA-e za unapređenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga

Aktivnost 2.1. Uspostaviti procjenu trenutne situacije za unapređenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga i identifikovati nove i/ili izmijenjene mjere koje treba implementirati.

Aktivnost 2.2. Uspostaviti metode evaluacije za mjerenje efikasnosti postupaka sprovođenja.

Aktivnost 2.3. Izrada potrebnog internog zakonodavstva IDDEEA-e za unapređenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga.

Aktivnost 2.4. Predvidjeti i organizovati studijsku posjetu 10 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 5 radnih dana u zemlju članicu partnera Twinning projekta u kojoj će se unapređivati sigurnost, kvaliteta i dostupnost e-usluga koje trenutno koristi IDDEEA

Aktivnost 2.5. Razviti obuku i obučiti dvadeset (20) zaposlenika IDDEEA-e na osnovu pristupa Obuke trenera.

Aktivnost 2.6. Pripremiti smjernice (za praktičnu upotrebu) za unapređenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga.

 

REZULTAT 3: Koncept otvorenih podataka – razvijeni i unaprijeđeni procesi i procedure u njihovom nastojanju da povećaju eUčešće građana i poslovnog sektora.

Aktivnost 3.1. Izrada analize jaza i potreba trenutnog stanja evidencija za koje je IDDEEA odgovorna radi objavljivanja otvorenih podataka.

Aktivnost 3.2. Priprema preporuka u vezi transparentnosti i demokratske kontrole.

Aktivnost 3.3. Priprema preporuka za radne procedure u vezi Etike podataka i korištenja ličnih podataka.

Aktivnost 3.4. Izrada smjernica za Etiku podataka i korištenje ličnih podataka.

Aktivnost 3.5. Priprema preporuka za razumijevanje i prihvatanje korisnika u korištenju otvorenih podataka u sinergiji sa eUslugama.

Aktivnost 3.6. Sprovođenje obuke za 8 zaposlenika IDDEEA-e u radnim procedurama Etike podataka i korištenja ličnih podataka. Priprema procjene potreba za obukom i programa obuke na osnovu ToT metodologije.

Aktivnost 3.7. Predvidjeti i organizovati studijsku posjetu u zemlju članicu za 8 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 4 radna dana radi sticanja iskustva u radu pozivnih centara, servisnih centara i centara za podatke.

 

REZULTAT 4: Izrađene su preporuke za usklađivanje internih akata IDDEEA-e u područjima eUčešća, eUsluga, zaštite podataka, internih revizija i digitalnog potpisa sa pravnom stečevinom EU.

Aktivnost 4.1. Izvršiti analizu jaza i potreba (GAP analiza) trenutnog zakonodavstva IDDEEA-e u Bosni i Hercegovini radi utvrđivanja odstupanja između zakonodavstva IDDEEA-e (eUčešće, eUsluge, zaštita podataka, interne revizije i digitalni potpis) i Direktiva i Odredbi koje treba uskladiti, u skladu sa Sporazumom o asocijaciji.

Aktivnost 4.2. Izrada akcionog plana/mape za zakonodavne i proceduralne promjene koje treba implementirati u skladu sa GAP-om.

Aktivnost 4.3. Predvidjeti i organizovati niz radionica sa maksimalno 30 specijalista IDDEEA-e u uspostavljenim područjima u skladu sa GAP-om.

 

REZULTAT 5: Izgrađen je kapacitet Odjela za ljudske resurse za primjenu novih tehnika radi olakšavanja profesionalnog razvoja svim zaposlenicima IDDEEA-e.

Aktivnost 5.1. Izrađene su preporuke za profesionalni razvoj osoblja u IDDEEA-i.

Aktivnost 5.2. Sprovedena je procjena tehnika i vještina u analizi potreba za obukom u Odjelu za ljudske resurse IDDEEA-e.

Aktivnost 5.3. Predviđeni su i organizovani radionice za šest do osam (6-8) zaposlenika odjela za ljudske resurse IDDEEA-e o tehnikama i vještinama u analizi potreba za obukom.

Aktivnost 5.4. Pripremljene su smjernice za analizu potreba za obukom.

Aktivnost 5.5. Sprovedena je procjena tehnika i vještina u analizi poslovnih zadataka Odjela za ljudske resurse IDDEEA-e.

Aktivnost 5.6. Predviđena je i organizovana studijska posjeta u zemlju članicu (osam (8) zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od pet (5) radnih dana) o tehnikama i vještinama analize poslovnih zadataka.

Aktivnost 5.7. Pripremljene su smjernice za analizu poslovnih zadataka.

Aktivnost 5.8. Pripremljen je izvještaj o rezultatima sa preporukama o tome kako unaprijediti koncept e-učenja i učiniti ga funkcionalnijim unutar IDDEEA-e.

Aktivnost 5.9. Izrađen je izvještaj o razvoju metoda evaluacije performansi i pokazatelja performansi unutar IDDEEA-e.

KORISNIČKA INSTITUCIJA

IDDEEA – Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) osnovana je Zakonom o Agenciji u junu 2008. godine (“Službeni glasnik BiH”, br. 56/08). IDDEEA je odgovorna za postavljanje standarda u oblasti identifikacionih dokumenata, administracije i održavanja servera koji sadrže podatke iz centralnih registara, aplikacija koje omogućavaju nadležnim organima vođenje administrativnih postupaka vezanih za izdavanje ličnih dokumenata, održavanja mreže za prijenos podataka između institucija na svim nivoima vlasti i personalizaciju (štampu) ličnih dokumenata.

https://www.iddeea.gov.ba

 

PARTNERI DRŽAVA ČLANICA

CSI-Piemonte (CSI), Italija

 Konzorcij za informacione sisteme CSI-Piemonte je agencija za e-upravu u Italiji, specijalizovana za projekte u javnom sektoru, s više od 40 godina iskustva, oko 1000 zaposlenih i 130 dionika među italijanskim javnim vlastima, uključujući Grad Milano i Grad Rim.

CSI implementira inovativne usluge za administracije, pomažući im da budu efikasnije, modernije i smanje troškove javnih rashoda.

CSI djeluje u gotovo svim oblastima obuhvaćenim aktivnostima javne uprave, upravljajući cijelim ICT lancem vrijednosti.

CSI-Piemonte ima dugogodišnje iskustvo na međunarodnom nivou u implementaciji projekata Svjetske banke, UNDP-a, EU istraživanja i razvoja, izgradnje kapaciteta i tehničke pomoći (uključujući više od 20 Twinning projekata), uglavnom na Zapadnom Balkanu.

https://www.csipiemonte.it/en

 

HAUS Finska institucija za upravljanje javnim poslovima Ltd, Finska

Kompanija je dio administracije Ministarstva finansija koje također odgovara za korporativno upravljanje kompanijom. Njihove dužnosti obuhvataju pružanje usluga obuke i razvoja te nadzor poslovnih pitanja u vezi s tim područjima. Pružaju podršku centralnoj vladi u poboljšanju razvoja, obuke i liderstva. Njihovi klijenti uključuju osoblje centralne vlade, agencije i urede, kao i državna preduzeća. Njihov opseg rada također se odnosi na podršku administraciji Europske unije i članicama, posebno u projektima koji se odnose na međuvladinu razvojnu saradnju. Također sarađuju s različitim međuvladinim organizacijama u kojima Finska ima članstvo.

https://haus.fi/en/front-page/

 

Garante per la protezione dei dati personali (GPDP), Italija

Italijanska Agencija za zaštitu podataka je nezavisna administrativna agencija osnovana radi zaštite temeljnih prava i sloboda u vezi s obradom ličnih podataka, te osiguravanja poštovanja dostojanstva pojedinaca u Italiji. GPDP aktivno učestvuje u evropskim projektima usmjerenim na podizanje svijesti o zaštiti ličnih podataka i usklađivanju s Općom uredbom o zaštiti podataka.

https://www.garanteprivacy.it/web/garante-privacy-en

 

PODRŽAVAJUĆE TIJELO

Eutalia, Italija

Eutalia, kompanija Ministarstva ekonomije i finansija, obavlja aktivnosti pomoći i podrške u analizi, planiranju, provedbi i evaluaciji javnih politika za razvoj, kao interna jedinica Centralnih državnih administracija. Kompanija također podržava središnje administracije i nacionalne javne agencije u provedbi projekata izgradnje kapaciteta za teritorijalni razvoj, u kontekstu interregionalnih i transnacionalnih programa saradnje.

https://www.eutalia.eu/

Kancelarija Twinning Projekta

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) – Regionalni Centar Sarajevo

Trg BiH 1, 71000, Sarajevo

 

Resident Twinning Advisor Nicola IANUTOLO

Phone: +355 67 689 8279

Email: nicola.ianutolo@csi.it

 

Resident Twinning Advisor Counterpart Nermin BEĆIRBAŠIĆ

Šef odjela upravljanja ljudskim resursima i pravnim poslovima

Phone: +387 51 340 172

Email: nermin.becirbasic@iddeea.gov.ba

 

 

Resident Twinning Advisor Asistent Lejla DŽANKOVIĆ

Email: dzankovic.lejla1@gmail.com

 

Italijanski konzorcijum za informacione sistema (CSI Piemonte)

MS Projekt lider Vittorio VALLERO, Menadžer za istraživanje i razvoj

E-mail: vittorio.vallero@csi.it

 

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)

BC Projekt lider Peđa KATALINA, Šef odjela za administraciju komunikacija

E-mail: pedja.katalina@iddeea.gov.ba

 

Delegacija Evropske unije u Bosni i Hercegovini

Ms Dženita POLIĆ, Program Menadžer

E-mail: dzenita.polic@eeas.europa.eu