IDDEEA

Konferencija za medije IDDEEA-e BiH – Otvaranje registracijskih tijela/ureda ovjeritelja IDDEEA za podnošenje zahtjeva za izdavanje kvalificiranog elektroničkog potpisa

Na današnjoj konferenciji za medije u zgradi Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine ravnatelj Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA BiH), prof.dr. Almir Badnjević obavijestio je javnost da su od 01.07.2024. godine uspostavljene aplikacije za izdavanje kvalificiranog elektroničkog  potpisa za udaljeno potpisivanje kao i otvaranje registracijskih  tijela/ureda za podnošenje zahtjeva za izdavanje kvalificiranog elektroničkog potpisa.

Na ovaj način, udaljeno elektroničko potpisivanje dokumenata će biti po prvi put dostupno građanima nakon 18 godina od donošenja Zakona o elektroničkom potpisu (donesen 2006. godine). Pored toga, Agencija je od 1. srpnja ove godine omogućila upisivanje kvalificiranih certifikata za digitalno predstavljanje u osobne iskaznice građana Bosne i Hercegovine.

Podsjećamo, IDDEEA je akredirani ovjeritelj u Registru ovjeritelja u Bosni i Hercegovini, a sve na temelju SIQ certifikata EIDAS 009/2023 koji je važeći do 03.11.2025. godine. Krajem 2023. godine i početkom 2024. godine  provedene su aktivnosti, testiranja i implementacija rješenja za udaljeno digitalno potpisivanje dokumenta, poduzete su dodatne radnje na docertifikaciji sustava za izdavanje kvalifiiciranih elektroničkih potvrda za udaljeno potpisivanje, a sve u skladu sa međunarodnim direktivama.

Registracijska  tijela/uredi u kojima se mogu podnijeti zahtjevi se nalaze u sjedištu IDDEEA-e BiH u Banjoj Luci, zatim u Regionalnim centrima u Sarajevu, Bihaću, Mostaru i Bijeljini. Svaki korisnik prilikom fizičke registracije i podnošenja zahtjeva za izdavanje kvalificirane potvrde u ovlaštenom IDDEEA Registracijskom  uredu/tijelu uz obrazac zahtjeva za izdavanje kvalificirane potvrde i ugovora o pružanju usluga cetificiranja, dobije od strane ovlaštenog službenika IDDEEA Registracijskog ureda/tijela otiskan  obrazac sa pristupnim parametrima (OBRAZAC O-KP-1) koji se koriste za prijavu na aplikaciju za kvalificirani potpis na web stranici Agencije.

Dodatne informacije, uputstva za korištenje aplikacije za kvalificirani elektronički potpis za udaljeno potpisivanje, kao i samu aktivaciju i korištenje elektroničkog potpisa, korisnici i zainteresirani građani mogu dobiti na web stranici IDDEEA-e na adresi https://iddeea.gov.ba

Također, sukladno zakonu i Praktičnim pravilima pružanja usluga, Agencija je pozvala sva Ministarstva unutarnjih poslova u Bosni i Hercegovini kao i entitetske Agencije za bankarstvo da i oni kreiraju registracisjska tijela/urede u okviru svojih institucija kako bi građani na što lakši i brži način mogli podnijeti zahtjev za izdavanje kvalificirane potvrde za izdavanje kvalificiranog elektroničkog potpisa.