Конференцијом за медије у организацији IDDEEA БиХ, најављено је отварање регистрационих тијела овјериоца IDDEEA за подношење захтјева за издавање квалификованог електронског потписа као и успостављање апликације за издавање квалификованог електронског потписа за удаљено потписивање. Од 1.јула 2024.године, грађанима је омогућена услуга електронског потписа и то 18 година након доношења Закона о електронском потпису БиХ.
Медијима су се обратили директор Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ . проф.др Алмир Бадњевић, министар комуникација и транспорта БиХ Един Форто и начелник Регионалног центра IDDEEA-е Дражен Вујица.
Директор Бадњевић појаснио је да сваки корисник приликом физичке регистрације и подношења захтјева за издавање квалификоване потврде у овлаштеној IDDEEA Регистрационој канцеларији уз образац захтјева за издавање квалификоване потврде и уговора о пружању услуга сертификовања, добије одштампан образац са приступним параметрима који се користе за пријаву на апликацију за квалификовани потпис на веб страници Агенције.
„Осим тога, грађани већ од фебруара могу да користе БиХ дигитални идентитет који је, у принципу активан и којем се може приступити уношењем потребних параметара и иницијалног кода који се добије на обрасцу о преузимању личне карте. Они који немају тај образац могу исти да подигну у МУП-у и на основу њега могу да активирају свој дигитални идентитет”, додао је директор IDDEEA-е, Алмир Бадњевић.
Министар комуникација и транспорта БиХ Един Форто изјавио је да су пред нама још велики изазови по питању дигитализације због законодавства које је потребно прилагодити.
“Закон о дигиталном потпису из 2006. године треба унаприједити и то ће бити један од мојих сљедећих напора да на државном нивоу договоримо усвајање тог закона, који ће у потпуности бити у сагласности са ЕУ директивама. Међутим, и постојећи закон дозвољава нам да кренемо у дигиталну трансформацију”, рекао је данас Един Форто.
Вујица је говорио о техничким детаљима, а такође је објаснио потребну процедуру, коју грађани морају проћи за подношење захтјева и коначно добијање дигиталног потписа.Навео је да се сва правила и упутства налазе на веб страници Агенције.