Дигитално представљање
Агенција од 1. јуна 2024. године свим подносиоцима захтјева за личну карту уписује у току процеса персонализације документа сертификат за дигитално представљање, у циљу безбједног и поузданог дигиталног представљања носиоца личне карте приликом кориштења различитих електронских услуга. Активација личне карте за потребе дигиталног представљања се врши путем идентификационог броја добијеног на обрасцу ЛК-ОИ-2-А. Активацијом се омогућује сигурно кориштења услуга е-сервиса на начин да се корисник услуге систему дигитално представља помоћу сертификата за дигитално представљање. Дигитално представљање омогућава потврду дигиталног идентитета корисника личне карте на основу сертификата уписаних у меморијски елемент личне карте током процеса персонализације документа.
Урсула фон дер Лејен,
предсједница Европске комисије, 2020. године.
"'Сваки пут када нека апликација или интернетска страница затражи од нас да израдимо нови дигитални идентитет или да се једноставно пријавимо путем неке велике платформе, ми немамо појма што се у стварности догађа с нашим подацима'"
Три и по године касније Европски парламент прихватио је правила за развој јединственог Европског дигиталног идентитета (еИД). Узајамним прекограничним препознавањем националних система електронске идентификације грађанима ће се омогућити идентификација на интернету и приступ услугама из других чланица ЕУ-а уз помоћ националне е-личне карте.
По узору на друге европске земље, 18 година након што је објављен Закон о електронском потпису, а 12 година након што је створен законски основ за кориштење докумената/личне карте са електронским меморијским елементом у које се могу уписати сертификати за дигитално представљање и дигитални потпис, IDDEEA БиХ је имплементирала могућности дигиталног представљања и уступила га грађанима БиХ приликом кориштења е-сервиса. Овим су испуњене основне функционалности употребе личне карте држављана БиХ за коју је законом прописано да се може користити за обављање електронских услуга. Имплементацијом наведених дигиталних рјешења, IDDEEA реализује кључне циљеве УН-ових Циљева одрживог развоја (СДГ) као што су СДГ 9 (Индустрија, иновације и инфраструктура), СДГ 10 (Смањење неједнакости), СДГ 16 (Мир, правда и снажне институције), тако што пружањем услуге дигиталног представљања представља иновативне приступе који подржавају развој инфраструктуре и технологије. Такође, дигитално представљање доприноси јачању институција, повећавајући поузданост и сигурност дигиталних услуга и сервиса, што може подстаћи партнерства између власти, приватног сектора и цивилног друштва у остваривању циљева одрживог развоја.
Дигитално представљање
Агенција од 1. јуна 2024. године свим подносиоцима захтјева за личну карту уписује у току процеса персонализације документа сертификат за дигитално представљање, а у циљу безбједног и поузданог дигиталног представљања носиоца личне карте приликом кориштења различитих електронских услуга. Дигитално представљање омогућава потврду дигиталног идентитета корисника личне карте на основу сертификата уписаних у меморијски елемент личне карте током процеса персонализације документа.
Приступ услугама дигиталног представљања које Агенција нуди, омогућен је кроз апликацију за квалификовани електронски потпис, чиме је осигурана додатна безбједност и заштита личних података.
Захтјев за квалификовани електронски потпис се подноси у једном од регистрационих тијела овјериоца IDDEEA у Бањалуци, Сарајеву, Бихаћу, Бијељини и Мостару.
Овјерилац IDDEEA врши издавање квалификованих електронских потврда у складу са законским прописима, општим актима и упутствима Овјериоца IDDEEA који регулишу ову област.
Сваки корисник приликом физичке регистрације и подношења захтјева за издавање квалификоване потврде у овлаштеном IDDEEA регистрационом тијелу, уз образац захтјева за издавање квалификоване потврде и уговора о пружању услуга сертификације, добија од стране овлаштеног службеника одштампан образац са приступним параметрима које уноси у одређене колоне на апликацији за удаљено електронско потписивање.
е-Сервиси

е-Потпис
Ovdje možete pristupiti aplikaciji za kvalifikovani elektronski potpis koji omogućava sigurno i udaljeno potpisivanje dokumenata. Kroz ovu aplikaciju, možete izvršiti registraciju i kreirati svoj e-potpisi, kao i prijaviti se na sve e-servise koje Agencija nudi. Ovaj proces omogućava brzo, jednostavno i zakonski prihvaćeno potpisivanje dokumenata online.
Opširnije…

Провјера статуса захтјева за издавање личног документа
Овдје можете пратити фазе поступка израде путне исправе, личне карте и возачке дозволе од тренутка подношења захтјева за издавање код надлежних органа до уручења. Број захтјева се налази на потврди о пријему захтјева за издавање и преузимање личног документа коју издаје надлежни орган приликом подношења захтјева за издавање.

Провјера неплаћених казни за физичка лица
Овдје можете приступити информацијама о статусу васих новчаних казни које су унесене у Евиденцију о регистру новчаних казни и прекршајној евиденцији, а које су унијели надлежни органи за провођење прекршајног поступка и извршење прекршајних санкција у складу са прописима у Босни и Херцеговини.

Провјера неплаћених казни за правна лица
Овдје можете приступити информацијама о статусу ваших новчаних казни које су унесене у Евиденцију о регистру новчаних казни и прекршајној евиденцији, а које су унијели надлежни органи за провођење прекршајног поступка и извршење прекршајних санкција у складу са прописима у Босни и Херцеговини.

Моји захтјеви за издавање личних докумената
Овдје можете пратити фазе поступка израде ваших идентификационих докумената од тренутка подношења захтјева за издавање код надлежних органа до уручења. Број захтјева се налази на потврди о пријему захтјева за издавање и преузимање личног документа коју издаје надлежни орган приликом подношења самог захтјева .

Моје казне
Овдје можете приступити евиденцији ваших новчаних казни које су унесене у Евиденцију о регистру новчаних казни и прекршајној евиденцији, а које су унијели надлежни органи за провођење прекршајног поступка и извршење прекршајних санкција у складу са прописима у Босни и Херцеговини.

Моја возила
Овдје можете приступити детаљној евиденцији свих моторних возила регистрованих на ваше име. Кроз ову функционалност, можете прегледати информације о вашим возилима, укључујући регистарске бројеве, датуме регистрације и остале информације везане за ваша возила.

Остали е-сервиси
Овдје можете приступити различитим е-сервисима који омогућавају коришћење квалификованог електронског потписа којег издаје ИДДЕЕА, а чије коришћење омогућава сигуран и законски прихваћен начин дигиталне комуникације и потврђивања идентитета на интернету. Е-сервиси који су интегрисани са овим потписом омогућавају корисницима да обављају разне административне и правне радње електронским путем.
По узору на друге европске земље, 18 година након што је објављен Закон о електронском потпису, а 12 година након што су створени законски основи за кориштење докумената/личне карте са електронским меморијским елементом у које се могу уписати сертификати за дигитално представљање и дигитални потпис, ИДДЕЕА БиХ је имплементирала могућности дигиталног представљања и уступила га грађанима БиХ приликом кориштења е-сервиса. На тај начин су испуњене основне функционалности употребе личне карте држављана БиХ за коју је законом прописано да се може користити за обављање електронских услуга. Имплементацијом наведених дигиталних рјешења, ИДДЕЕА реализује кључне УН-ове Циљеве одрживог развоја (СДГ) као што су СДГ 9 (Индустрија, иновације и инфраструктура), СДГ 10 (Смањење неједнакости), СДГ 16 (Мир, правда и снажне институције), тако што пружањем услуге дигиталног представљања уводи иновативне приступе који подржавају развој инфраструктуре и технологије. Такође, дигитално представљање доприноси јачању институција, повећавајући поузданост и сигурност дигиталних услуга и сервиса, што може подстаћи партнерства између власти, приватног сектора и цивилног друштва у остваривању циљева одрживог развоја.
Дигитално представљање је техничка реализација једноставног и безбједног начина да се грађанин идентификује својом електронском личном картом и тиме приступи различитим е-сервисима које је IDDEEA омогућила искључиво физичким лицима.
Овај систем је практичан и ефикасан, штеди вријеме и ресурсе, гарантује безбједност и заштиту личних података елиминишући потребу за физичким присуством корисника у кориштењу електронских услуга.
Кориштењем најјаче двофакторске аутентификације – посједовањем личне карте и уносом властитог ПИН кода одређеног у процесима активације личне карте, омогућава се извршавање великог броја услуга електронским путем.
Предности дигиталног представљања
Ефикасност
Грађани више не морају губити вријеме на чекање у редовима или подношење папирних докумената. Са само неколико кликова, дигитално представљање омогућава приступ различитим услугама путем интернета, чиме се штеди драгоцјено вријеме.
Безбједност и заштита
Дигитална енкрипција и напредне технологије чине овај систем отпорним на злоупотребе, чиме се смањује ризик од крађе идентитета и других пријетњи безбједности. Грађани могу имати повјерење да су њихови подаци добро заштићени.
Доступност
Регистрација и кориштење апликације је прилагођено за све дигиталне уређаје што је чини лако доступном за све грађане а уз све то је потпуно бесплатна.